Digitalkkarit logo
  • Kotona
  • Etänä
  • Yrityksille
  • Taloyhtiöille
  • Lisäpalvelut
    • Huolenpitopalvelu
    • Tietoturva
    • Wiser -älykoti
  • Tietoa meistä
    • Yhteystiedot
    • Digitalkkarimme
    • Laskutus
    • Avoimet työpaikat
  • Ajankohtaista
EtusivuNettiyhteyden tarkistus ja korjaus
Mies pitelee porakonetta kädessään olohuoneessa, taustalla taulu-TV.

Nettiyhteyden tarkistus ja korjaus

Tilaa palvelu lomakkeella Osta kaupasta

Netti on hidas? Netti ei toimi?

Nettiyhteyden tarkistus ja korjaus on tärkeää, jotta sinulla on toimiva netti niin työssä kuin vapaa-ajallakin. Tällä sivulla käymme läpi, miten voit tarkistaa ja korjata nettiyhteytesi haasteita helposti ja nopeasti, jotta voit nauttia toimivasta internet-yhteydestä.

Miksi nettiyhteys pätkii?
Nettiyhteyden tarkistus
Nettiyhteyden korjaus
Vinkit nettiyhteyden parantamiseen
Tarvitsetko apua?

Miksi nettiyhteys pätkii?

Nettiyhteyden pätkiminen voi johtua monista eri syistä. Yleisimmät syyt ovat:

    • Heikko WiFi-signaali: WLAN-reitittimen ja päätelaitteen (tietokone, tabletti, TV yms.) välinen etäisyys ja esteet heikentävät WiFi-signaalia.
    • Iäkkäät laitteet: Vanha modeemi tai reititin ei tue uusimpia teknologioita. Lisäksi komponenttien toimintakyky heikkenee iän myötä.
    • Ruuhka-ajat mobiiliyhteyksissä: Monien käyttäjien samanaikainen netinkäyttö hidastaa yhteyttä. Mobiiliyhteyksissä on usein ruuhkaa aamuisin ja iltaisin.

Tilaa palvelu lomakkeella Osta kaupasta

Nettiyhteyden tarkistus

    • Tarkista laitteet: Varmista, että modeemi ja reititin ovat päällä ja oikein kytkettyinä. Tarkista myös, että laitteiden ohjelmistot ovat ajan tasalla.
    • Sijoittelu: Sijoita WLAN-reititin keskeiselle paikalle kotiin, jotta WiFi-signaali on voimakkain siellä, missä sitä tarvitaan eniten.
    • Nopeustesti: Suorita nopeustesti varmistaaksesi, että saat luvatun nopeuden. Voit käyttää tähän esimerkiksi Speedtest.net-palvelua.
    • Yhteyden suojaus: Varmista, että yhteytesi on suojattu monipuolisella salasanalla, jotta ulkopuoliset eivät pääse käyttämään verkkoasi.

Tilaa palvelu lomakkeella Osta kaupasta

Nettiyhteyden korjaus

    • Reitittimen uudelleenkäynnistys: Sammuta modeemi ja reititin, odota 30 sekuntia ja käynnistä ne uudelleen.
    • Kaapelien tarkistus: Varmista, että kaikki kaapelit ovat kunnolla kiinni ja ehjiä.
    • Laitteiden päivitys: Päivitä modeemin ja reitittimen ohjelmistot uusimpaan versioon tai tarkista ohjelmiston tilanne operaattoriltasi.
    • Reitittimen resetointi: Jos ongelma jatkuu, voit kokeilla reitittimen resetointia tehdasasetuksiin. Muista, että tämä poistaa kaikki itse tekemäsi asetusmuutokset, joten voi olla, että sinun täytyy konfiguroida laite uudelleen.

Tilaa palvelu lomakkeella Osta kaupasta

Vinkit nettiyhteyden parantamiseen

    • Valitse tarpeisiisi sopiva nettiliittymä: Valokuitu on usein paras vaihtoehto kotiin, sillä se tarjoaa nopean ja luotettavan yhteyden.
    • Hanki laadukas WLAN-reititin: Investoi hyvään reitittimeen, joka tukee uusimpia WiFi-standardeja ja pystyy käsittelemään useita laitteita samanaikaisesti.
    • Sijoita WLAN-reititin oikein: Sijoita reititin kodin keskeiselle paikalle. Jos yhteys ei kuulu hyvin tarvittavissa paikoissa, harkitse WLAN-verkon laajentamista mesh-reitittimillä.

Sinua saattaa kiinnostaa myös lukea MPY:n asiantuntijan artikkeli kodin langattomasta verkosta MPY:n verkkosivuilta, lue lisää.

Tilaa palvelu lomakkeella Osta kaupasta

Tarvitsetko apua?

Jos kohtaat ongelmia, tai haluat digiapua, Digitalkkari on aina valmis auttamaan. Tarkistamme nettiyhteyden, kartoitamme tilanteen ja etsimme siihen ratkaisun. Opastamme sinua ja kerromme jokaisessa vaiheessa mitä tehdään ja miksi, jotta jatkossa vastaavissa tilanteissa pystyt ehkä itsekin ratkaisemaan ongelmatilanteen.

Ota yhteyttä ja tilaa!

Tilaa palvelu lomakkeella Osta kaupasta

Muita Digitalkkari kotona -palveluitamme

Modeemin käyttöönottoDVD:n, Blu-rayn tai digiboksin käyttöönottoAudiolaitteen käyttöönottoOpastusta digilaitteiden käyttöönDigilaitteiden kytkentä ja viritysTietokoneohjelmien asennus ja/tai viankorjausVirusten ja haittaohjelmien poistoLangattoman (WLAN/mobiili) verkon asennus ja salausKäyttövalmiin tietokoneen käyttöönotto ja opastusTabletin, älypuhelimen tai senioripuhelimen käyttöönotto ja opastus

Tilaa palvelu lomakkeella

Palaa Digitalkkarit kotona -sivulle

Palveluhinnastot ja sopimusehdot

Palveluhinnastoavautuun uuteen välilehteenDigitalkkaripalveluiden sopimusehdotavautuun uuteen välilehteen

Hyödyllisiä linkkejä

  • Yhteystiedot
  • Digitalkkarimme
  • Laskutustiedot
  • Digitalkkarit -kauppa

Asiakaspalvelu

  • 030 670 3044
  • tuki@digitalkkarit.fi

Digitalkkarit Facebookissa

Tietosuojaseloste
Evästeilmoitus
Digipalveluasetus (DSA)

  • Suomi